Aktualna temperatura: 4.812 °C Jakość powietrza: Szczecinska 28: Zła 86 μg/m3 (344 %)

Aktualności wiecej

Pielgrzymka do Budapesztu i Egeru
2006-08-18, Dorian Kusz-Ministrant
Dnia 01.08.06' o godz.6:00 odbyła się Uroczysta Msza Święta dla Pielgrzymów udających się do Budapesztu i Egeru, wyjazd-o godz.6:45.Do pięknego Budapesztu przybyliśmy około godz.16:30, do godz.19:00 był czas wolny, bo o godz.19:00 była kolacja, zaś po kolacji mieliśmy się udać na nocne zwiedzanie Budapesztu, ale nic z tego nie wyszło, ponieważ zrobiła się ogromna ulewa.Następnego dnia (02.08.06') o godz.7:00 było śniadanie, po śniadaniu o godz.9:00 odbyła się Msza Święta w Bazylice Macieja Korwina p.w Matki Boskiej Wniebowziętej.Po Mszy ok.10:00 w dalszym ciągu zwiedzaliśmy Budapeszt.O godz.19:00 była kolacyjka, po kolacji ok.godz.20:15 udaliśmy się na nocne zwiedzanie Budapesztu.Budapeszt nocą jest przepięknie oświetlony.Wszyscy się śmiali, bo myśleli, że w Budapeszcie jest już "Weihnachten"!!!.Po zwiedzaniu około godz.23:00 udaliśmy się do hotelu na nocleg.Kolejnego dnia (03.08.06') o godz.7:15 było śniadanie, po śniadaniu o godz.9:00 była Msza Święta przy Ołtarzu bocznym w Bazylice p.w Św.Stefana .Po Mszy o godz.10:00 udaliśmy się w kierunku Egeru.W Egerze byliśmy o godz.16:15.Do godz.18:00 zwiedzaliśmy Eger, do godz.19:00 mieliśmy czas wolny, ponieważ o 19:00 był wieczorek w Dolinie "Pieknej Pani" przy muzyce cygańskiej z winkiem.Na tejże kolacji było bardzo wesoło,wszyscy śpiewali, a niektórzy nawet tańczyli.Po kolacji ok. godz.22:00 udaliśmy się do hotelu na nocleg.Następnego dnia (04.08.06') o godz.8:00 było pyszne śniadanko,zaś ok.godz.9:30 udalismy się na Mszę Św.Po Mszy ok.11:00 zwiedzaliśmy Eger.O godz.15:00 wyjechaliśmy z Egeru znów w kierunku Budapesztu, aby zwiedzić wyspę Św.Małgorzaty.Aby dostać się na tę wyspę trzeba przejechać most Elżbiety, który położony jest nad piekną rzeką Dunaj.W Budapeszcie jest bardzo dużo mostów:łańcuchowe,murowane... i wiele,wiele innych.Około godz.18:15 wyjechaliśmy z Budapesztu w kierunku granicy Węgiersko-Słowackiej w Sahy,tę granicę przekroczyliśmy około godz.21:45.Zaś granicę Słowacko-Polską przekroczyliśmy około godz.2:30 w Korbielowie.W Grzybowicach byliśmy już około godz.4:30.Pielgrzymowali razem z nami dwóch Księży:Ks Dziekan,mgr-lic. teologii Marian Krojenka-Proboszcz oraz Ks. mgr-lic. teologii Józef Dorosz-proboszcz Parafii p.w Św.Józefa w Zabrzu,dawniejszy Notariusz Kurii Gliwickiej.Serdeczne podziękowanie kierujemy do organizatorów tej pieknej Pielgrzymko-wycieczki do Budapesztu i Egeru.